mandag 1. august 2011

Couscous til grillmaten

Couscous er perfekt sommertilbehør til grillmat. Jeg lager alltid dobbel porsjon når jeg først tilbereder coucous, så har vi den varm den første dagen, og bruker resten i en kald salat senere i uka.

Har tidligere lagt ut bilde av en tabouleh-inspirert couscous. Denne gangen har jeg laget en litt enklere sommervariant som passer spesielt godt til grillet kylling, fisk eller svinekjøtt:


Kok couscous som angitt på pakken, og rør i masse bladpersille, små biter av slangeagurk og grønne epler, solsikkefrø og olivenolje.

Couscousrester er dessuten perfekt til lunsjmat eller piknik. Prøv feks som tilbehør til en boks sardiner eller et grillet kyllinglår som du rasker med deg på vei til stranda eller jobben. En couscous-salat er dessuten en veldig fin måte å få brukt opp rester av stekte eller grillete grønnsaker fra gårsdagens middag.

3 kommentarer:

  1. Takk for oppskrift på couscous. Det har jeg aldri laget selv, men skal prøve ditt forslag!
    Denne uken finner du nye oppskrifter på sjømat på www.superkokken.no - fisk og skaldyr.
    Vær velkommen.
    Beste hilsen fra Superkokken

    SvarSlett
  2. Å, couscous er sååå godt! Men har aldri prøvd det i salat før, setter det på min mentale liste over ting som skal testes :)

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige meldinger - fint å kunne inspirere :-)

    SvarSlett

Subscribe

Labels

Flickr