torsdag 3. november 2011

Ukens tips: pastavann som jevning

Kom over et genialt restemat-triks på matbloggen thekitchn.com: Bruk litt av pastavannet til å jevne pastasausen! Dette er visstnok et gammelt velkjent triks blant italisenske husmødre, men var ukjent for meg.

Hvis du ikke trenger jevning til pastasausen går det jo an å ta vare på en kopp eller to til neste gang du skal lage saus eller suppe? Ingen grunn til å slå ut pastavannet lenger, nei!

Les mer her:

Kitchn.com: Sausejevning med pastavann


3 kommentarer:

  1. Eg tek alltid vare på litt pastavatn når eg serverer pasta med pesto. Så rører eg pestoen ut i ein kopp med pastavatn, og får ein mykje rikare "saus".

    SvarSlett
  2. Jeg ville nok ikke spart på pastavann, dette inneholder mye stivelse og er lett-bedervelig.

    SvarSlett
  3. En dag eller to i kjøleskapet burde vel være greit. Men dette trikset er jo først og fremst genialt når du lager pasta og saus samtidig :-)

    SvarSlett

Subscribe

Labels

Flickr