tirsdag 13. juli 2010

Ukens tips: Isbiter av vannmelon




Vannmelon er rett og slett sinnsykt godt i sommervarmen, men noen ganger kan det rett og slett bli for mye av det gode. Hva gjør man da, når man har kjøpt inn store mengder og alle har gått lei? Skjærer melonen i terninger og fryser den.

Så utrolig enkelt, og så utrolig gøy!

Bruk isbiter av melon i iste, fruktbowle og drinker. Du kan også kjøre melonisbitene i blender til en sorbet/melonsuppe som hvilerett el dessert. Smakssett med litt honning, mynte, lime og/eller vodka, eller litt saft eller sukkerlake for en mer barnevennlig variant.

5 kommentarer:

  1. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her. Jeg ender alltid opp med å kjøpe en stor bit vannmelon også er jeg lei lenge før den er spist opp... For et godt tips! Det er jo kjempelurt :)

    SvarSlett
  2. Takk for tipset! Er stadig innom her for å se hva jeg kan gjøre med all maten som foreldrene mine er i ferd med å kaste. Og de har fått nytte av alle tipsene de og - hver gang jeg finner en oppskrift og lager noe, blir de så fornøyde. Så takk for denne bloggen!

    SvarSlett
  3. Super lurt - eg skrev et innlegg om tipse ditt og linket til deg, håper det er greitt.

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarer! Har vært langt unna pc'en mesteparten av sommeren, lover flere innlegg utover høsten :-)

    SvarSlett
  5. Perfekt! Gleder meg til sommeren!

    SvarSlett

Subscribe

Labels

Flickr