tirsdag 10. mai 2016

Grillbonanza med overskuddsmat

Innlegget er sponset


Endelig kom varmen, og forsommeren eksploderte rundt oss. Grillen ble børstet ren fra fjorårets rusk og rask og omsider var det klart for årets første skikkelige grillmåltid.

Vi spiser ikke så ofte kjøtt til middag her i huset, men av og til er det deilig med en skikkelig kjøttfest med masse godt tilbehør, og årets første grillmiddag er typisk en sånn anledning! Heldigvis var jeg en tur på Holdbart.no forrige uke, så jeg hadde fylt opp skap og kjøleskap med deilige grillvarer. Det gir en god følelse å vite at kjøttet jeg har kjøpt er mat som ellers ville blitt kastet eller destruert (holdbart.no selger overskuddsmat som er i ferd med å gå ut på dato eller av andre grunner ikke kan selges i vanlige butikker, les mer om samarbeidet vårt her).

På grillen hadde jeg: 

- Asian style shortribs: forhåndsstekt og godt krydret okse-ribbe som bare varmes/brunes på grillen. (øverst til høyre på bildet)

- "Pulled beef" laget av langtidskokt oksebog. Jeg delte kjøttet i små biter, vendte det i masse bbq-saus og varmet i det i et aluminiumsfat på grillen. (til venstre på bildet over).

- Zorba lammepølser (midt i bildet over).

... og selvfølgelig vanlige grillpølser (man må jo servere enn ventepølse). 


Alt kjøttet var fra holdbart.no, i tillegg hadde jeg hamburgerbrød, pølsebrød, bbq-saus og dressinger fra samme sted. Du kan selvfølgelig bruke annet ferdigstekt eller ferdigkokt kjøtt du har på samme måte: bland det med masse deilig saus, og brun det 10-15 minutter på grillen.

Selvskrevent tilbehør til grillgildet var ovnsbakte poteter, gresk salat, og svigerfars eminente coleslaw.

God grillings!


Fint med kjøtt som bare trenger å varmes på grillen

Jeg fant flere gode sauser og dressinger på holdbart.no

Denne brukte jeg både til å bade oksekjøttet i før grilling, og som tilbehør ved servering

1 kommentar:

Subscribe

Labels

Flickr